1 Nis 2011

Kuzu etli şevketibostan

Herşey babamın ısrarları üzerina başladı... Dana önce ne bu bitkini adını duydum ne de gördüm. Babam okadar ısrar ettiki bu yemeği yapmam için bu merakla önce bütün pazarların altını üstüne getirdim. Sonunda geç bulduğum ama müdavimi olduğum Konak'ta kurulan köylü pazarında şevketibostanı buldum. :)
Diken diken ve pek sevimli gözükmeyen bir ot işte dedim. Sonra geldi sıra tarifine. İnternette biraz araştırma ve işte sonuç...

Tarifi:
1 kg şevketibostan
1 büyük soğan
yarım kg kuzu eti
sıvı yağ
yarım limon
1 tatlı kaşığı un

Önce şevketibostanı iyice yıkadım. Bu çok zamanımı aldı, topraktan arındırmak baya bir zor oldu. Soğanları biraz yağda çevirdikten sonra kuzu etini ekledim. Eti biraz kavurduktan sonra kapağı kapatıp biraz pişirdim. Sonra içine doğradığım şevketibostanı ekledim ve kısık ateşte pişmeye bıraktım. Yapraklar iyice yumuşayınca limon suyu ve unla terbiye yaptım. Bu şekilde bir 5 dk daha pişirip altını kapattım. Ama tabi ben yemeği döküm tencerede yaptığım için  ben altını kapatsamda o bir süre daha pişmeye devam etti ve sanırım biraz fazla pişmiş oldu.. Ama ilk tecrübe için fena değil..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder