1 Nis 2011

Elma sirkesi yapımı



Bu aralar ne zaman televizyona baksam hep elma sirkesinden bahsediliyor. Zayıflatıyormuş, cildi güzelleştiriyormuş, kolestrole iyi geliyormuş... daha birçok faydası varmış. Eğer bu kadar faydalıysa mutlaka evde bulunmalı dedim veee elma sirkesi yapmaya başladım. :)) Ahmet Maranki'nin verdiği tarife göre yaptım..

İşte tarif:
20 kg elma (tatlı elma)
20 lt su
2 kg pekmez

Tabi ben bu oranı kullanarak az miktarda yaptım. Elmaları küçük küçük doğradım (kabuklarını ve çekirdeklerinide ayırmadan). Üzerine su ve pekmezi ilave edip ağzını sıkıca kapattım ve bir güzel çalkaladım. Hergün mutlaka ağzını hiç açmadan çalkalıyoruz. Bu şekilde 1 ay devam ettikten sonra açıp bu sefer ağzına bir tülbent bağlayıp 5 ayda böyle bekliyoruz. Ama toplam 3 ay olunca da kullanabiliyormuşuz.. Ben bu bekleme işlerinden pek hoşlanmam :) Sanırım 3 ay dolunca yeter diyeceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder