21 Nis 2011

Isırgan otlu börek

Alıştığımız böreklerin biraz dışında ama kesinlikle arada da olsa menümüze dahil etmemiz gereken bir lezzet... Ben bu böreği sadece ısırgan kullanarak yaptım ama bir sonraki denememde içine farklı otlar karıştırıp denemeyi düşünüyorum. Malzemeler konusunda tam bir ölçü veremeyeceğim sanırım çünkü bende göz kararı yaptım.:) İnsanlarda tarif istediğimde "göz kararı" denmesine çok sinir olurdum. Özellikle annem hep yapardı. Tabi bu birşeyler öğrenmeye çalışan biri için hiç hoş değil ama bu iş böyleymiş :) Yoksa bende yaşlandıkça annememi benzemeye başlıyorum (keşke benzeyebilsem onun kadar yetenekli değilim bir çok konuda).. Neyse kısa kesiyim işte tarif;
Malzemeler:
1 demet ısırgan otu
1 orta boy soğan
beyaz peynir ( miktarı size kalmış, ben çok severim oyüzde bolca kullanıyorum)
karabiber
5 yufka
Sosu için;
Süt, yumurta, sıvı yağ( ben fındık yağı kullanıyorum), 1-2 çorba kaşığı yoğurt
Ben sosunu bolca hazırladım, çünkü sosu ne kadar bol kullanılırsa okadar lezzetli olduğunu düşünüyorum.
Üzeri için yumurta sarısı
Yapılışı:
Isırganları iyice yıkadım ve çok incecik olmamak kaydıyla doğradım. Biraz yağda önce soğanı kavurdum sonra ısırganları ekleyip birazcık öldürdüm (Çok pişmesine gerek yok zaten bir kere de fırında pişecekler). İçine peyniri ekledim ve biraz karabiber serptim. İç harcı hazır. Gerisi klasik börek yapımı. Aralarına sostan dökerek yufkaları kat kat koydum. Ortaya harcı koydum ve yufkalar bitene kadar aynı işleme devam ettim.Üzerine yumurta sarısı sürdüm. İstenirse susam veya çörekotuyla süslenebilir (Ben yapamadım çünkü evde ikisinde kalmamış :)).200 derecede iyice kızarana kadar pişirdim... Ben böreği fırına vermeden önce kesip sostan az bir kısmı aralara şöyle bir gezdiriyorum böylece daha lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder